Vineta Vītola atradīsiet rotaļas!
spied šeit

YouTube


APKĀRT ZEMESLODEI

Head, Shoulders, Knees & Toes in Japanese!








Peppa Pig Official Channel | Peppa Pig Songs | Bing Bong Zoo Song 🎵My First Album


A Ram Sam Sam Song | Dance Kids Songs | Nursery Rhymes & Kids Songs by Stacy Days

Dejo ar draugiem - dziedi valodā, kuru saprot visā pasaulē!


A Ram Zam Zam, A Ram Sam Sam, dance with Princesses!


Elsa from Frozen Sing - Along and Dance A Ram Sam Sam



Seven Jumps


Listen And Move



Ja tu priecīgs esi šodien dari tā - instrumentāls pavadījums 8 reizes, kur bērni stāv aplī un katru reizi kāds iet vidū, rāda priecīgu emociju un priecīgu kustību, kuru pārējie atkārto. Jaunākie vecumi, var spēlēt skanošos žestus uz ķermeņa daļām(plaukstas, kājas, pleci, galva, vaigi, elkoņi, nagi, krūtis. 5-6g. var sākt apgūt skanošo žestu ķēdi pēc skanošo žestu attēliem. Ieteicams vingrināt skanošos žestus pie lēnas mūzikas.

If_You_re_Happy_instrumental_8x.mp3

Skanošo žestu plakāti. Var sagriezt kartītēs un kombinēt.

sz_ritms_ta_un_pauze.docx
sz_ritms_ta_ti_ti.docx

sz_ritms_ta.docx


Latviešu tautas rotaļa "Tradiridiritam"

28_Tradiridiritam_dejo.mp3
 
27_Tradiridiritam_mA_cies.mp3


Rotaļa māca dalīties. Ar pārtiku, ar rotaļlietām, ar apģērbu. Dalīties nozīmē rūpēties arī par citiem, redzēt citu cilvēku vajadzības. Dalīšanās vairo labo un dod prieku un mīlestību sirdī. Ko bērni domā par dalīšanos? Pajautāsim to viņiem. Sarunām noderēs šī mīļā filmiņa, kura rosinās bērniem par to domāt un diskutēt.


The story of ''SHARING IS CARING"


Skaitāmpants nodarbības organizēšanai. Var noderēt svētku scenārijam.

Pele_skaitampants.pdf


Tu neaizmirsti pajautāt/dziesma bērniem par emocijām/



Latviešu tautas rotaļa "Man bij viena cūku pupa"


Rudenī, caur šo rotaļu, var radīt bērniem priekšstatu par īsām un garām skaņām. Vingrināties parādīt tās arī vizuāli ar pirkstiem. Tālāk vingrinoties pāriet uz ritma zilbēm "tā, ti, ti".

Noteikti iekļaut radošo darbošanos, kad katrs bērns izveido kādu kompozīciju - figūru no kokteiļu salmiņiem, kinderolas un ripulīšiem. Izveidotās figūras apskata, dziedot  piedziedājumu, virzās sāņu solī pa labi, apskatot izveidotās kompozīcijas.

Apgūstot rotaļu dažādos aktivitāšu veidos - skaņu analizēšana, radoša kompozīcijas izveidošana, instrumentālā pavadījuma veidošana un rotaļas izrotaļāšana ar kustībām un kā pirkstu spēli, melodija un vārdi, daudz reizes atkārtojoties, un, bērniem darbojoties, labi paliek atmiņā. Un šādi darbojoties bērni viegli un nepiespiesti apgūst dziesmas melodiju un vārdus.



Rotaļa "Kas dārzā"

Apdzied apģērbu - pārrunā ar bērniem to, kāds katram ir apģērbs. Lai vingrinātu lasīt prasmi, var būt izgatavoti plakāti - uzzīmēts un uzrakstīts apģērba gabals. Tad, attiecīgi, dzied: "Kas dārzā, kas dārzā. Svārki rožu dārziņā...",...bikses rožu dārziņā, ...čības rožu dārziņā,.... kurpes rožu dārziņā, ... u.t.t.

Apdzied krāsas - "Kas dārzā, kas dārzā. Sarkanas kleitas dārziņā...., baltas čības dārziņā.... melnas kurpes,....raibas kleitas, svītraini džemperi, u.t.t.

Piedziedājumā  ložņā caur aplī sadotām un paceltām rokām. Nobeigumā iestājas atpakaļ aplī.

Mazākiem bērniem izdala bļodiņas un dzied, turot bļodiņas rokās ar vārdiem:

          Bļodiņa, bļodiņa, man ir maza bļodiņa 2x

          (uz piedziedājuma melodijas noliek bļodiņas ar "dibenu" uz augšu un spēlē tās kā bungas") 

          (maisa ar roku bļodiņā) Putriņa, putriņa, man ir garda putriņa 2x

          (spēlē "bungas")

          (uzliek bļodiņas galvā) Cepure, cepure, man ir skaista cepure 2x

          (spēlē "bungas")

          (apsēžas uz bļodiņas) Krēsliņš, krēsliņš, man ir tagad krēsliņš 2x

          (spēlē "bungas")

          Paslēpjos, paslēpjos, es aiz bļodas paslēpjos 2x

          (spēlē "bungas")

          (nobeigumā, skanot mūzikai, aicina bērnus parādīt ko katrs grib, no tā ko dziedāja iepriekš. Jautā bērniem: Kas mums bija? 

          Putriņa, cepure, krēsliņš, paslēpes un bungas. Jautri bungojot beidz rotaļu)


SPĒLES AR IZPLETNI

  •  Izpletni tur visi. 2 personas staigā apkārt izpletnim, skanot mūzikai. Tie kuri tur izpletni, to aktīvi kustina. Kad mūzika apstājas, 2 personas nostājas kādiem aiz muguras, tie, pa apakśu samainās vietaam un, spēlei turpinoties, paliek ārpusē. 
  • Spēle spēlējama ārā, laukumā. Sagatavo 2 krāsu bumbiņas, mīkstas, kuras saliktas divos grozos. Bērniem uzliktas to pašu krāsu medaļas, lai izveidotos divas krāsu komandas. Visi turas pie izpletņa. Skolotāja, vai 2 bērni saber bumbas izpletnī un priecīgi tās kustina jautras mūzikas ritmā. Kad mūzika beidzas, bumbas met gaisā. Katra komanda salasa grozā savas krāsas bumbas.
  • Spēle spēlējama vecākiem un bērniem. Vai zēniem ar meitenēm. Šajā gadījumā divu krāsu bumbas ir izbērtas zem izpletņa. Visi turas pie izpletņa un to kustina priecīgas mūzikas ritmā. Iepriekš, vienojas, kuri lasīs bumbas - bērni vai vecāki, puiši vai meitenes. Attiecīgi izvēlētie lien zem izpletņa, pārējie to paceļ augstāk. Bumbas jāsašķiro attiecīgo krāsu grozos.

Latviešu tautas rotaļa "Trejdeviņi" 


Rotaļa piemērojama bērniem no 5 gadu vecuma.  Novērots, ka rotaļā bērni izvēlas sev pārī draugus, un tad grūti atrast trešo. Tad palīdz skolotāji. kuri seko līdz kamēr bērni sadalās pa trīs un tad, veikli pievienojas kādiem, kuri pārī izmisīgi meklē trešo. 


Latviešu tautas rotaļa "Mēs ejam caur'"



ROTAĻU VARIANTI NO CD "DZIESMAS ROTAĻAS DEJAS BĒRNIEM - 1"

  • "Staigā, lec" rotaļu integrējām grupas dzīvē. Tā noder tam lai bērnus organizētu darbam, jo rotaļas nobeigumā ir vārdi: "Apsēdies un klausies, kuš..." bērniem patīk izdauzīties un tad nomierināties. Rotaļa ir pateicīga vārdu mainīšanai. Piemēram, aicinot bērnus šodien būt ļoti uzmanīgiem, jo neviens nezinās, kā jādejo, skolotāja, atskaņojot rotaļas pavadījumu, dzied dažādus kustību variantus, kuri nostiprina: Zināšanas par dzīvniekiem, putniem, rāpuļiem.
Lido kā putniņš, lec kā varde, rej kā suns, rūc kā lauva, uzvedies kā pērtiķis.


Izpratni par labo un kreiso pusi, ķermeņa daļām:

lec uz labās kājas, šūpo kreiso roku, piemiedz labo aci, šūpo labo celi, saliec kopā elkoņus.


Izpratni par pirkstu skaitu:

šūpo pirmo pirkstu, kustini īkšķi, saliec kopā trešos pirkstus, sabučojas zeltneši, četri pirksti pie vaiga, divi pirksti dejo, deviņi pirksti šūpojas.


Orientēšanos telpā: pieskaries pie krēsla, pieskaries pie palodzes, nogulies uz grīdas, apsēdies uz krēsla, lec uz telpas vidu.


Krāsu atpazīšanu telpā, apģērbā un saskarsmi ar pārējiem bērniem:

Pieskaries pie zila, pieskaries pie zaļa, u.t.t.


"Klausies" dziesmiņa lieliski der māmiņdienā, kad var dziedāt uz pavadījuma un "paldies" un "lūdzu" vietā teikt "mammu mīlu", "tēti mīlu" "visiem bučas", u.t.t.

"Mūsu aplis" rotaļā mazajiem ļoooti patīk turēties aplī pie krāsainās lecamgumijas, un visu rotaļas laiku pie tās turēties.Nobeigumā palaiž gumiju vaļā un aplaudē!

"Ir jau visi mūsu bērni", uz fonogramas var dziedāt visu ko grib: Ir jau visi mūsu kaķi, suņi, lauvas, citplanētieši, ķīnieši, japāņi, angļi, bizmārītes, zivtiņas, utt. Rotaļā ir starpspēle, kuras laikā var sameklēt citu draugu un sveicināties, mainot pārus. 

Latviešu tautas rotaļas "Oira" Ziemassvētku variants:

1.Ti ti di tididī Ziemassvētki! 4x

Lec, rūķi, lec, lec, lec! Nedomā par kurpēm! 2x

2.Ti tidi tididī pīrādziņi! 4x

Lec, rūķi, lec, lec, lec! Nedomā par kurpēm! 2x

3.Ti tidi tididī piparkūkas!

Lec, rūķi, lec, lec, lec! Nedomā par kurpēm! 2x

4.Ti tidi tididī eglīte, eglīte! 4x

Lec, rūķi, lec, lec, lec! Nedomā par kurpēm! 2x

5.Ti tidi tididī dāvanas, dāvanas! 4x